Vernieuwde huisstijl voor Bottleshop
De huisstijl van de Bottleshop is compleet vernieuwd. Passend bij een heel gevarieerde doelgroep, is gekozen voor een minimalistische vormgeving met gebruik van veel witruimte en neutrale, warme kleuren.
Ontwerp van logo en lettertype
Het logo is opgebouwd uit een eenvoudig beeldmerk en een typografisch logo in een speciaal voor Bottleshop ontwikkeld lettertype. Er is gekozen voor een zelf ontworpen font, zodat deze naadloos aansluit bij de verfijnde lijnen en vormen in de nieuwe huisstijl.
Er zijn diverse varianten van het logo ontworpen, zodat voor elke reclame uiting een passende kleur of vorm gekozen kan worden.
Met het logo en het lettertype is direct de basis voor de nieuwe huisstijl gelegd.
Beeldherkenning door patronen
Om herkenbaarheid te creëren is gekozen voor het gebruik van patronen, speciaal voor Bottleshop ontworpen en ontstaan uit zich herhalende lijntekeningen van drankflessen. De patronen zijn heel breed inzetbaar en komen dan ook terug op heel diverse media uitingen.
Zin in een drankje? Neem een kijkje op de website of breng een bezoekje aan de winkel in Eindhoven of Den Bosch
Visitekaartjes in de huisstijlkleuren
Er zijn drie varianten ontworpen voor de visitekaartjes, één voor gebruik in de winkel en één voor beide oprichters. In de visitekaartjes zijn de drie hoofdkleuren van de huisstijl gebruikt en drie van de huisstijl patronen.
Stijlvol cadeau
In een winkel kan een cadeaubon natuurlijk niet ontbreken. Voor de cadeaukaart is een minimalistisch ontwerp gemaakt, waarbij op de achterzijde het patroon weer terug komt voor de herkenbaarheid.
Template voor poster en facebook banner
Voor speciale gelegenheden of acties zijn een poster en facebook banner ontworpen. De eerste ontwerpen zijn gemaakt door Smit Grafische Vormgeving en aangeleverd als template. Zo kan de Bottleshop zelf aan de slag met ontwerpen in de eigen huisstijl.